Tilmeld dig hold her!

Online booking af hold
link til at opdatere medlemsoplysninger

Det sker i Bjerregrav Boldklub

Spinning

…er for alle uanset alder, køn og fysisk form.

…er èn af de mest effektive træningsformer, du kan dyrke, hvad enten du vil have en bedre kondition, udholdenhed, eller du går efter at tabe dig.

…er også èn af de mest populære motionsformer. Både fordi det er effektivt, sjovt og motiverende.

…er godt for alle. Det er meget fedtforbrændende, samtidig med det giver en bedre kondition og muskeludholdenhed. Det styrker og opstrammer "ømme punkter" - talje, mave, baller og lår. Desuden er det godt som genoptræning for folk med dårlige knæ, simpelthen fordi knæet ikke belastes ved stød og vrid. Der er jo ingen ujævnheder og retningsændringer i spinninglokalet.

…foregår på specialcykler til tempofyldt musik. Du har en instruktør der guider dig igennem timen og bestemmer hvordan der skal cykles. Du kan selv bestemme, hvor hårdt det skal være, da du selv kan skrue op og ned for belastningen på cyklen. Derfor kan ALLE deltage. Læs mere her!

Bokwa®

Bokwa er cardio-træning. Vi bevæger os i bogstaver, tegn og tal til et langt remix af nye og gamle numre.

Vi bygger det stille og roligt op ved først at vise tegnene øve dem og så bagefter sætte små remix på for til sidst at sætte det hele sammen til en lille serie. Alle kan være med da tegnene kan laves på forskellige niveauer.

Du bestemmer selv hvor meget du vil gå til den. Vi når ofte over 6000 skridt og for forbrændt over 400 kcal. (jeg har hørt at det er mere) Bokwa er ikke ret kendt, da der kun er få instruktører i DK.

Vi har det sjovt og hygger os, mens vi får forbrændt en masse.

Har du lyst til en gratis prøvetime så er du altid velkommen. 

 

 Crossdance

Crossdance er træning af hele kroppen, hvor man får sved på panden og pulsen op samtidig med at man har det sjovt. Alle kan være med uanset om du har erfaring med dans eller aldrig har prøvet det. Instruktøren tilpasser niveauet på timen så alle kan være med.

Crossdance kombinere flere fitnesselementer i en time baseret træningstime med modulerne – dance, bodytoning, cardio, balance.

Dance er små simple koreografier som gentages, bodytoning er styrke af musklerne omkring mave, ben, baller og arme, balance giver god kropsholdning. Timen indeholder også opvarmning og udstrækning.

Modulernes rækkefølge er nøje sammensat, så du får den mest optimale træning. Så uanset hvor du deltager på et Crossdance hold vil du altid opleve denne timeopbygning. Derved ved du nøjagtig hvilke moduler der kommer og hvornår.

Ser mere her

 

 

X-Fit!

Hvad er X-Fit og hvorfor?

Når du træner X-Fit har man modsat de fleste andre fitness former, fjernet fokus på at se ud på en bestemt måde eller opnå et specifikt kropsideal. I stedet er fokus på at opnå en så bred vifte af fysiske færdigheder som muligt. Det vil sige, vi forsøger at blive den bedste fysiske version af os selv.

Den opgave angriber vi ved at træne konstant varierende, funktionelle øvelser med høj intensitet.

Den konstante variation sørger for at kroppen aldrig får en pause, derved bliver den ved med at udvikle sig. Hvor man ved mange andre typer fitness oplever en hvis monotoni, og derved en stagnation i udvikling pga. kroppen med tiden vender sig til den pågældende type træning.    

De funktionelle øvelser dvs. løft, sku, hop, træk, kast, løb, balance og koordination, udvikler en brugbar fysik som understøtter hverdagens opgaver. Samtidig er det et bevægemønster som kroppen er designet til at arbejde i.

Høje intensitet opnår man ved at udfører en stor mængde arbejde på kort tid. Derfor er en typisk WoD (Workout of the Day) af 10-25min varighed. På den tid skal du yde dit absolutte max. Resultatet heraf er, hurtig fremgang, forbedret vo2max og øget fedtforbrænding. 

 

Yoga er nu også på holdplanen!

Formålet med yogaholdet er at kunne bevæge kroppen og være bevidst nærværende.

 

Vi arbejder med kroppen, sindet og åndedrættet. Træningen af smidighed, styrke og balance medfører afspænding og velvære. Her er fokus på din oplevelse af øvelserne og hvad du mærker i din krop og i dit sind.

 

Yogaformen er Hatha, der er en blid form for motion og alle kan være med.

 

Go to top